På nåt vänster

hamnade jag på en sida i cyberspace där jag fick reda på så otroooligt intressanta fakta som att jag blir hela 25 år om 65 dagar, och att min ömma moder klämde ut mig för exakt 9066 dagar sen på en söndag.

"Ja just ja, du är söndagsbarn ju" utbrister morsan när jag informerade henne om när hon sist låg på bb och hallucinerade om små pippifåglar i rummet.

"Söndagsbarn är speciella" forstsätter hon.

Speciella hur då? ville jag veta och googlade.
Här är vad jag lyckades luska ut om mig själv

SÖNDAG

Söndagsbarn är ett känt begrepp när man talar om skrock och
vidskepelse. Att vara född på en söndag är något av det mest tur-
samma
som kan hända en. Förutom att man blir vacker, intelligent
och charmfull
, har man talanger som andra inte har. Det man
vanligen tror är att söndagsbarn är synska(ehh? betyder det att jag verkligen SÅG en gubbe i garderoben förut, som jag bortförklarade som sambons hängande morgonrock!!)
(neej förresten, det ÄR en morgonrock.)
Men också att de kan bota sjukdomar. För att bli synsk måste man ha fötts under
pågående högmässa, dvs när "prästen står för altaret".

Söndagsbarn får inte bara se mycket, de anses också osårbara
och står nära i kontakt med övernaturliga väsen. I Tyskland tror
man att söndagsbarn kan hitta skatter och återfinna förlorade
saker. I Norge är alla vilda djur rädda för söndagsbarn.

Ja jävlars vilken unik människa jag är.

Nu vet ni

;)

(esch, vad är nu detta.
Fredrik är OCKSÅ söndagsbarn ser jag, så mycket för det liksom.)

Är ni där ute också födda charmtroll som jag?


Kommentarer
Postat av: knixan

haha öj öj öjjj daaa



Mitt barn är beräknad en söndag... men den får väl för sig att komma ut någon annnan dag :)

2009-04-28 @ 18:40:09
URL: http://knixan.blogspot.com

Glöm inte lägga till mig på bloglovin
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns mig!?

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0