Jag tyckte mig vara värd

en liten present!
Till mig,

från mig
;P

Så jag klickade helt enkelt hem en sån här fin gravidbola, eller änglapingla som man också kallar det↓



Bola, änglapingla eller änglaklocka är ett vackert gravidsmycke.
Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett specellt svagt ljud när kvinnan rör sig.

Från ca 20e graviditetsveckan kan barnet höra och känna igen ljudet.
Det magiska ljudet har en lugnande effekt på barnet och efter födelsen kommer barnet ihåg ljudet och känner sig därför trygg.



Jag tycker att smycket är vackert och har en fin symbolik,
om det fungerar är däremot en helt annan sak ;)

All heder åt de duktiga psykologer och kuratorerna som finns i vårt land,
men nog har shopping en grym förmåga att fixa till och styra upp sinnesstämmningar!

HOLLAAAA!!!

Kommentarer
Postat av: Josefine Eriksson

Därför Esmeralda är så nöjd när Emilia skriker. För de har hon hört hela tiden från magen.

2010-10-20 @ 13:16:07
URL: http://josefineeriksson.com

Glöm inte lägga till mig på bloglovin
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns mig!?

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0