Tankekorn...

After all there's only just the two of us
And here we are still fighting for our lives
Watching history repeat itself, time after time




I'm just a dreamer, I dream my life away
I'm just a dreamer, who dreams of better days



Hamnade i dispyt med F.

Han tycker att jag kräver.

Jag å andra sidan, tycker inte det är mycket jag begär.

Men även efter att samtalet slocknat ut och jag har fått sagt vad som trycker, så fortsätter tankarna snurra.
Och till slut är de på helt andra höjder än innan.
Jag avancerar så att säga, men inte till min egen fördel.

Grubblerier.

Men vad precis är det du vill då ella?! frågar han  frustrerat.

Jo, få dö lycklig. svarar jag.

Och jaha,
det var ju inget dåligt koncept.
Men för att komma dit så?

Det är ju fan här och nu.
Nu det gäller.

Vart vill jag?

Vad egentligen vill jag uppnå?
Rent konkret alltså.

Tjaaa,
jag vill vidga mina vyer.

Utvecklas som människa (och egentligen är det precis vad jag gör i detta nu, det är jag så väl medveten om men ändå räcker det inte??!!)

I min föreställning om livet så har jag i mina planer kommit längre vid den här punkten i mitt liv, men det känns som jag stampar omkring på samma ställe?

Kanske har han helt enkelt rätt,


att jag kräver för mycket??!!!

Kommentarer

Glöm inte lägga till mig på bloglovin
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns mig!?

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0