Im blessed

Även när livet känns svart som den mörkaste natt är min mor så tokig att hon alltid får mig att skratta.

Scenario:

Pliiiiing på dörren, hunden skäller likt en rabies-smittad, jag smyger försiktigt fram för att ta reda på vem som orsakar rabaldret i titthålet.

Ser en kvinna i rött som ilsket fortsätter trycka ner fingret på ringklockan.
Också mamma smyger fram, kikar ut, hunden låter nu som om hon skäller & tuggar fradga samtidigt, mamma skakar på huvudet mot mig, vi smyyyger ut i vardagsrummet men golvet knarrar i hennes inte allt för nyrustade lya, hon viskar att :-Neeej, öppna inte. Det är jehovas.
Vi nickar i samförstånd och det blir tyst.

I tio minuter.

Sen börjar ringklockan åter skräna, hunden yla, och jag konstaterar att samma, kanske galna? kvinna står utanför dörren.
Jag börjar bli förbannad.

Ska man inte kunna få vara ifred?



På kvällen ligger vi soff-däckade när det piper till på mammas mobil.

"Jag är besviken på dig Carina, idag har jag spenderat 20 minuter utanför din dörr utan att du öppnar.
Vad hände med våran fika?"



Jehovas fick alltså ofötjänt skit här.

Sorry about that.

Men jag älskar min mamma.


Satan i gatan va tråkigt jag skulle ha utan dig...

;)





Kommentarer
Postat av: knixie

Väst va ihärdiga dom va dåå...

2009-12-05 @ 19:51:37
URL: http://knixieknixie.blogg.se/
Postat av: jossan

vem va det som ringde på då???? haha

2009-12-07 @ 10:28:26
Postat av: Ella

Det va morsans kompis Inger! de hade bokat kafferep, så vi får väl kalla mor min både glömsk & blind! hahaaa!

2009-12-07 @ 22:33:23

Glöm inte lägga till mig på bloglovin
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns mig!?

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0