Fantastisk känsla

att få höra lillprinsens hjärtljud studsa mellan väggarna! ♥


Första besöket hos nya barnmorskan och allting gick fint.

Jag är varken väldigt stor ("är du säker på att det inte är tvillingar!?") eller väldigt liten,
utan alldeles normal! ;)


Vecka 25 imorgon,
shiiit va fort det går!



Fostrets skelett börjar bli hårdare. Den viktigaste utvecklingen nu består i att fostret ska lägga på sig och få mer underhudsfett.

Det är mycket aktivt i detta skede och du märker troligen skillnad på en spark från en liten fot och en puff från en hand.

Många kvinnor plågas av benkramper eller stickningar i händerna. Tyvärr är det inte så mycket man kan göra för att lindra detta, men vissa tycker att massage hjälper. Man kan också prova att smörja på en avkylande kräm på benen, och att trampa lite hårt i golvet.

Nu kommer du och bör också varje dag känna att fostret rör sig. Detta är din garanti för att allt står bra till med det lilla livet i magen.

Fostrets längd: ca. 31 cm
Fostrets vikt: ca. 850 g 


Kommentarer
Postat av: Cissi

vad roligt! grattis :)

2010-11-09 @ 12:26:00
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är helt enkelt som gjord för att vara gravid Ella!

2010-11-12 @ 17:06:42
Postat av: Madde

Jag fick tyvärr ingen havandeskapspenning så nu tar jag av mina mammadagar, BF är beräknad till 14 december.

2010-11-14 @ 10:38:37
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Glöm inte lägga till mig på bloglovin
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns mig!?

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0