Jag tjockade på mig

22 kg under graviditeten med Noel.

Ungefär 10 gick jag hyfsat snabbt ner, men sen tog det tvärstopp.

Jag fick veta på bvc att det tar längre tid när man inte ammar, så det var bara att gilla läget.

Nu har det dock hänt något, för poff sa det och sen hade x antal kilon bara försvunnit i tomma intet trots mina inte allt för bra (host) matvanor, och mitt enorma chokladsug som dyker upp när jag minst anar det!(oooofta!) Och nu känns det faktiskt helt okej.

Jag har 5 kg kvar till min ursprungsvikt, men fortsätter det som nu så behöver jag inte fundera utan kan låta det rinna av i sin egen takt (ja tack)


Jag njöt av att vara gravid i den aspekten att jag tyckte jag kunde trycka i mig precis vad som helst (scweizer-nöt till kvällsmat)när som helst, för jag tyckte att jag var värd det.

Det tycker jag fortfarande, men skulle magen jäsa någon mer gång i framtiden så tänker jag inte överdriva,

för lagom är nog fan bäst... ;)


Kommentarer
Postat av: Madde

Det där med amningen är en myt enligt mig, jag gick inte ner ett endaste kilo när jag ammade. Visserligen har jag inte gått ner nåt när jag slutade amma heller, men nu är jag inte konstant hungrig och inte bottenlös=)

2011-08-13 @ 08:41:16
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Ella

det påstås ju att du bränner mycket mer när du ammar, men vad vet väl jag ;) jag är bara glad att det äntligen hänt något på fronten! gick du upp mycket i din graviditet?

2011-08-16 @ 10:11:05

Glöm inte lägga till mig på bloglovin
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns mig!?

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0