Min lilla grodprins

har fått en böld på huvudet.
Under förlossningen så hörde inte barnmorskan hjärtljudet och förde då in en slags skruv som sattes i Noels huvud för att mäta hans hjärtslag och första försöket misslyckades, han hade därför ett litet sår efter den där manicken på huvudet.
I slutet av veckan så svullnade såret upp och igår var den rejält stor, tills den sprack inatt.
Då blir man lagom nojjig.
Baskilusker i tusentals överallt, och spädbarn som är så känsliga...
Vi fick åka in till akuten, och därifrån till avdelning 26 där sköterskorna var ur-gulliga!
Såret baddades, en lock på prinsens huvud föll för att kunna sätta kompress och nu har han en slags mössa som ska hålla den där kompressen på plats tills vi ska tillbaka till sjukhuset på måndag för att få svar på odlingen, och titta på såret.

Noel verkar inte alls lida av denna huvudbonad, men jag lider åt honom, för honom.

Min stackars lilla groda,
titta bara så han ser ut!
:)



Allt klär ju en skönhet dock....
;)


Kommentarer

Glöm inte lägga till mig på bloglovin
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns mig!?

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0